Laatst zat ik samen met Dagmar in de trein, en vergeleken we onszelf eens met hoe we 1,5 jaar geleden waren, toen we elkaar voor het eerst ontmoetten en we allebei nog maar net begonnen waren met bloggen. Sinds het begin van onze blogs heeft ons leven een hele andere wending gekregen dan we eerst hadden verwacht, en hebben we onszelf zo ontwikkeld! Vandaag 5 dingen die ik geleerd heb door het bloggen, wat ik nog steeds super bijzonder vind…
Les 1: stap op vreemde mensen af
Ik ben altijd al een beetje een pieker-meisje geweest. Iemand die nieuwe, onbekende mensen ontmoeten echt spannend vind, en zich een maand van tevoren al druk kan maken over iets wat er nog moet gebeuren. Voor het brugklasserskamp ging ik bijvoorbeeld al 3 maanden van tevoren (ja, echt!) kapót van de zenuwen.
Sinds ik ben begonnen met bloggen, en vooral nu ik ook steeds vaker events bezoek, heb ik op dit punt echt een enorme verandering doorgemaakt. Ik heb ontdekt dat nieuwe mensen ontmoeten écht niet eng is, en al helemaal niet in het bloggerswereldje, waar iedereen superlief voor elkaar is. Nu kan ik er echt enorm van genieten om nieuwe mensen te ontmoeten, de ‘echte’ gezichten achter al die sites te zien, en mensen persoonlijk te leren kennen! Events waar je niemand kent blijven natuurlijk altijd een beetje spannend, maar als je zelf gewoon lekker op mensen afstapt leer je altijd wel weer leuke mensen kennen!
Les 2: kleding mag best een beetje gewaagd zijn
Outfitfoto’s maken vind ik een van de leukste dingen om te doen voor mijn blog. Ik kan er al mijn creativiteit in kwijt, je kunt zoveel verschillende kanten op! Vooral qua outfits word ik er door uitgedaagd: weet ik elke week weer een stuk of 2 outfits samen te stellen waarvan de combinaties niet teveel lijken op vorige outfits? Ik merk dat ik deze ‘druk’ achter mijn outfitkeuze echt fijn vind, zo blijf ik lekker creatief en net een tikkie gewaagder dan normaal!
Les 3: discipline
School en bloggen is niet altijd een makkelijke combinatie, dat herkennen sommigen van jullie, als bloggercollega’s vast wel! Soms zit je net zo lekker in die schrijf-flow, wordt er ook nog eens van je verwacht dat je deze week 3 verslagen inlevert en 2 belangrijke toetsen maakt. Bummer. Doordat ikzelf ook nog eens ruim 2 uur reistijd per dag kwijt ben, is het soms best lastig om alles in te plannen, maar ik merk wel dat dit steeds beter gaat. Mijn tijd goed gebruiken, to-do-lists maken, en vooral: discipline. Af en toe is het gewoon echt even doorzetten, maar omdat ik het bloggen zo leuk vindt om te doen, vind ik dat helemaal niet erg!
Les 4: diafragma, witbalans, en fatsoenlijk schrijven
Als ik nu nog mijn artikelen uit mijn prille bloggersbegin lees, kan ik ZO hard lachen, haha! Echt hilarisch om te zien wat voor schrijfstijl ik toen had, en ook hoe mijn foto’s waren. #onderbelicht Toch wel tof om te zien hoe erg dat veranderd is in de loop van de tijd. Door vooral lekker veel uit te proberen en maar gewoon te doen ben ik steeds een stukje verder gekomen qua fotografie en schrijven, en nog steeds leer ik elke dag weer nieuwe dingen op dit gebied!
Les 5: BB cream – euh, wat??
Wat ik zo onwijs gaaf vind is dat ik door Glowofbeauty met zoveel mooie merken in aanraking kom! In 2 jaar heb ik heel veel gave, nieuwe producten ontdekt en is mijn stahs ook ‘íets’ (kuch) uitgebreider geworden, haha. En het allerleukste is dan nog wel dat ik dat allemaal niet voor mezelf hoef te houden, maar het kan delen met de rest van de wereld. Blijft bijzonder dat dat zo kan, vind je niet?
Ik had 2,5 jaar geleden echt niet gedacht dat ik zou zijn waar ik nu ben, persoonlijk en ook qua blog natuurlijk. Het blijft een toch wel bizar hoor, op welke manier alles zo is gegroeid en hoe groot deel mijn blog nu uitmaakt van mijn leven…
Blog jij zelf? En zo ja: wat is jouw belangrijkste geleerde les? Ik ben benieuwd!
Liefs!



27 reacties
Iris | Todayslipstick
19 april, 2015 at 05:57Wat leuk om te lezen dat je zoveel heb geleerd van het bloggen. Ik blog zelf ook en ben verbaasd over alle mooie kansen die ik krijg. Ik had dit helemaal niet verwacht en ik vind het super om te doen!
Liefs, Iris
Kim
19 april, 2015 at 06:34Mooi geschreven! Ik herken mezelf hier zeker in. Het is zo bijzonder wat voor mooie dingen we allemaal mee mogen maken.
BySilke
19 april, 2015 at 06:37Mooie lessen heb je beschreven! Je klinkt ook oprecht dankbaar en dat maakt dat ik je blog ontzettend graag lees. Fijne zondag!
Anniek
19 april, 2015 at 14:58Dankjewel, wat fijn om te horen!
esmee | lifebyesmee
19 april, 2015 at 07:10Ik herken mezelf hier echt goed in! Ik blog dan nog niet zo lang als jij (ik blog bijna een jaar nu), maar ik weet precies waar je het over hebt. Ik vind het ook altijd grappig om mijn eerste blogs terug te lezen :D
Tessa | Raspberry & Ripped Jeans
19 april, 2015 at 07:12Ahh wat een leuk artikel! Dit is echt herkenbaar! Zo leuk dat je dit soort dingen haalt uit een hobby he! Liefs
Sophie
19 april, 2015 at 07:23Je mag ook echt trots zijn op jezelf! Je groeit echt!
Amber
19 april, 2015 at 07:57Leuk om te lezen zo’n artikeltje! En je hebt echt een gave blog waar je trots op mag zijn! Liefs
Lesley
19 april, 2015 at 08:16Ja heel herkenbaar! Doordat mensen veelal ook positief erop reageren krijg je zo een geweldig gevoel ervan! Dat met die foto’s merk ik nu af en toe al haha :-)
Anouk | Anouk's Diary
19 april, 2015 at 08:29Dat van die foto’s en teksten van je eerste paar blogberichten klinkt bekend haha
Eline Wijns
19 april, 2015 at 08:40Ondanks ik bijna al een jaar blog is er voor mij nog niet zo veel veranderd. Ik blijf steeds maar op hetzelfde niveau steken zeg maar en ik ben nog volop aan het uitzoeken hoe ik hier iets aan kan doen. In België zijn namelijk niet zo veel blogevents, hier is het blogwereldje echt miniem… Ik zit dan ook meer in Nederelandse circuit maar ja om naar Nederland te gaan voor events… Wat ik wel erg herken is de combinatie met school. Ik studeer ook nog en mensen durven wel eens onderschatten hoe moeilijk het soms is om het bloggen met school te combineren. Zo’n blogpost schrijvne ziet er makkelijk uit maar niets is wat het lijkt…
PS fijne blog heb je !! I LOVE it !
Groetjes
Anniek
19 april, 2015 at 14:56Ik kan me voorstellen dat dat lastig is ja! Uiteindelijk zijn het gelukkig niet de events die je helpen te groeien, maar de ontwikkeling die je zelf doormaakt. Het maakt dus echt niet uit als die events even op zich laten wachten! Bedankt voor je complimentje, lief van je :)
Florentine
19 april, 2015 at 08:56Leuk om te lezen! Super mooie foto ‘s in dit artikel trouwens! ✿
Nicole
19 april, 2015 at 08:59Haha wat leuk geschreven! Erg leuk om te lezen.
Indian2day
19 april, 2015 at 09:51Wat leuk om te zien dat je zoveel geleerd hebt.
Caitlyn
19 april, 2015 at 09:52Ik blog zelf ook om alles een beetje van me af te schrijven
en ik vind het ook gewoon leuk om mijn mening te delen
met anderen.
Ik had ooit eens mijn eerste blog verwijderd dus ik ben nu
met een schone lei begonnen maar als ik verder wil zal ik toch
een camera moeten aanschaffen en het zou wel handig zijn
om mijn schrijfstijl nog iets te evolueren, maar dat komt vanzelf wel
denk ik dan.
Jouw blog vind ik in ieder geval echt leuk om te lezen en ik kom hier dan ook dagelijks eens kijken of er iets bijstaat!
xx
Anniek
19 april, 2015 at 14:55Wat leuk dat je weer bent begonnen! Gewoon langzaam opbouwen :) En thanx voor je complimentje! X
Anna
19 april, 2015 at 10:06Wat leuk om te lezen! Heel herkenbaar ook. Discipline is zeker enorm belangrijk, daar ontbreekt het mij soms nog wel eens aan. Helaas. Ik vind je artikelen echt super leuk, ga vooral zo door <3
Mariëlle
19 april, 2015 at 10:17Leuk om te lezen, ik heb er zelf ook al heel veel van geleerd. En ik denk dat we blijven leren, heerlijk!
Justine
19 april, 2015 at 11:38Leuk om te lezen! moet eerlijk toegeven dat ik me hier wel in kan vinden, herkenbaar haha!
loesblogt
19 april, 2015 at 13:28Leuk om te lezen! Herkenbaar is bijvoorbeeld het stukje meer durven met kleding, dat merk ik zelf ook echt heel erg!
Annelie
19 april, 2015 at 16:18hele leuke blog! ik vind je blog echt heel leuk om te lezen! :)
-btw welke camera gebruik je?-
Lindy
19 april, 2015 at 17:12Hier ook een pieker meisje;-)! Heel herkenbaar, ook de andere punten. Nog steeds ben ik veel aan het uitvogelen op foto gebied, maar zoals jij ook al zei, leer ik elke dag bij:-D!
Liefs Lindy
Maaike
19 april, 2015 at 22:31Mooi lijstje! Vooral punt 1 en 3 zijn heel herkenbaar. Ik voel me zo anders sinds ik blog! Overigens, niet dat het iets met bloggen te maken heeft, maar ik heb 7 jaar geleden (wow, zo lang al) zelfs voor een compleet andere middelbare school gekozen omdat ik niet op brugklaskamp wilde, haha. Heb ik tot op de dag van vandaag spijt van…
Arjanne
20 april, 2015 at 14:17Weer een superleuk artikel! Ik blog nog niet superlang dus ik heb nog geen grandioze veranderingen doorgemaakt :)
Carlijn | Copy & Beauty
26 april, 2015 at 10:12Wat een leuk artikel! Zo te lezen heb je een hele verandering en groei doorgemaakt, wat mooi. Ik vind je blog er ook oprecht goed en professioneel uitzien, complimenten!
Andrea
30 april, 2015 at 11:09Wat leuk om te lezen! Ik blog nog niet zo lang maar vind het wel superleuk om te doen. En nu merk ik al dat de foto’s in het begin van mijn blog al minder goed waren dan die ik nu maak. Vind ik zelf dan, haha.
x