PLOG / Off to the beach!

PLOG STRAND

Ja, I know, ik had gezegd dat ik waarschijnlijk zou gaan vloggen tijdens mijn mini-vakantie, maar helaas is dat er niet van gekomen. Ter compensatie heb ik vandaag een lekker uitgebreide plog voor je van de afgelopen dagen, met veel strand, gezellige avondjes, en lekker eten :) Pak er een kop thee bij, en kijk mee!

autoraam

Het begon allemaal donderdagochtend. Tegelijk met mijn ouders stond ik vroeg op, at een lekker ontbijtje, en stapte daarna in de auto. Op naar Noord-Holland!

theemokken

Ergens in Noord-Holland hadden we voor een paar daagjes een huisje gereserveerd. Toen we na een reis van 1,5 uur aankwamen aten we eerst lekker een broodje, en zetten we een kop thee.

theezakjes

Argh, keuzes, keuzes!

losse thee

Deze werd het. Ik wist niet welke smaak dit was, maar ik vind losse thee er altijd veel lekkerder en aantrekkelijker uitzien, jij ook? :)

trap natuur

Ons huisje stond heel dicht bij zee, het zou zo’n 20 minuutjes lopen moeten zijn. Het zou bijna gaan regenen, maar toch piepten we snel even naar buiten  om op de uitkijkduin de zee in de verte te zien liggen.

reiger

Ik spotte deze mooie reiger!

theedoosjes

Daarna  eventjes wat drinken in een cafeetje, aangezien het buiten behoorlijk vies weer was geworden. Heerlijk om met een kopje thee warm binnen te zitten terwijl het buiten regent :)

knetter chocopasta

Daarna even wat boodschapjes doen, en check wat ik tegenkwam! Supergaaf, dit wil ik echt eens proberen :)

duim omhoog

Na het boodschappen doen hebben we, ondanks dat het regende, nog lekker buiten gelopen. Ik bedoel, als je eenmaal even lekker weg bent ga je je vakantie toch niet laten verpesten door een paar druppeltjes! Toen we thuiskwamen waren we helemaal nat en koud. En we hadden zin in warm eten. Ik maakte bami! Yum <3

marlijn

Die avond hebben we echt ultra-relaxed aangedaan. Wie is de mol kijken, en lekker bankhangen :)

peace

Vrijdag werd ik wakker in mijn bed met mijn ouwe gouwe dolfijnen dekbed, zo lekker nostalgisch, haha!

ontbijt

De noten/vruchtenbollen van de Appie Heijn wilde ik altijd al eens uitproberen. Ze zijn best lekker, maar wat mij betreft had het broodje net zo goed bruin mogen zijn, en er kunnen ook wel wat meer rozijntjes doorheen!

mooie lucht

Al vroeg gingen we op pad, zo hadden we een extra lange dag waar we van zouden kunnen genieten. Gelukkig begon de dag al met mooi weer, en het werd uiteindelijk alleen nog maar beter!

tuinhuisje

Wij sliepen zelf in een vakantiehuisje, en zo ongeveer het hele gebied aan de kust daar stond vol met allemaal toffe huisjes! Hoe heerlijk zou het zijn om daar een tweede thuis te hebben…

sneeuwklokjes

Overal stonden van die mooie sneeuwklokjes!

bami

Tussendoor even terug naar ons eigen huisje om te lunchen. We bakten onder andere een lekker restje bami op, hmm!

duinweg

Samen met mijn moeder wandelde ik de lange weg naar het strand, die we nog steeds niet van dichtbij hadden gezien.

verwaaid haar

Het was heerlijk weer, maar er stond wel een windje!

mooie takken

Onderweg ging mijn fotografiehart steeds sneller kloppen, we kwamen zoveel mooie plekjes en planten tegen! Ik heb mezelf ingehouden :)

anniek

Na 20 minuutjes waren we er. Lekker windje as you see.

strand

WAUW.

het strand

Het strand was haast helemaal leeg, en dat voelt zo ‘machtig’! Met z’n tweetjes op zo’n megagroot strand, met een stralende zon en heerlijke frisse lucht. Bijzonder.

schelp

Een klein schelpje.

anniek strand

Genieten!

duinpan

Toen we terug wandelden spotten we dit PERFECTE duinpannetje.

leren broek

Te verleidelijk om even te gaan liggen. In de zon, uit de wind.

nike free run

Met m’n Nike’s, die trouwens echt ideaal waren voor al dat lopen!

verwaaide haren

Thuis zag ik dat mijn haar toch wel een erg hoog vogelnestgehalte had gekregen :)

kleedje

Ik was ook behoorlijk kapot van al dat lopen die dag, en kroop lekker op de bank. Met een kleedje, een kop thee, en een boek. Beter kan niet.

uit eten

‘s Avonds een hapje eten buiten de deur! Ik bestelde een lekker varkenshaasje met champignonsaus, salade en een paar patatjes. Man, die porties zijn ook altijd veels te groot zeg, haha!

Daarna reden we nog even door naar mijn tante, die we al lang niet meer gezien hadden. Even bijkletsen. En daarna lekker mijn bed in.

zilveren armbandje

De volgende ochtend was het alweer tijd om afscheid te nemen van de prachtige omgeving daar. Ik ging weer naar huis :(

treinstation

Ik ging met de trein, iets eerder dan mijn ouders omdat ik nog moest werken die ochtend. Lange leve de Albert Heijn, YAY.

havermout

Wat het eerste was toen ik thuiskwam? – – Ik geloof dat ik toch een beetje addicted ben

En nu is het avond, heb ik gewerkt, en lig ik lekker op de bank dit artikeltje te tikken. De afgelopen dagen waren echt een soort mini-vakantie voor mij, even lekker helemaal ontspannen en met andere dingen bezig zijn. Heel fijn. En oh ja, nu je dit leest heb ik vanmiddag een high tea met allemaal leuke bloggers, daar heb ik echt onwijs veel zin in! Je ziet het morgen allemaal nog wel in de Join My Life :)

Had jij ook vakantie afgelopen week of niet? Wat heb jij allemaal gedaan? :)

Liefs Anniek

29 reacties

Esther
    1 maart, 2015 at 08:51

Aaah heerlijk, een paar dagen aan zee! Balen zeg, dat je eerder naar huis moest vanwege de AH, grrr!

Celeste
    1 maart, 2015 at 08:54

Wat een mooie foto’s! Zo te zien heb je een leuke paar daagjes gehad! Heerlijk zo op het strand, jammer dat je daarna meteen weer moest werken, maar ach. Ziet er in ieder geval uit alsof je er lekker van genoten hebt! :)

An-Sofie
    1 maart, 2015 at 09:12

De zee is écht een zaligheid hé. En het ziet er daar zo rustig uit. Liefde.

Sophie
    1 maart, 2015 at 09:22

Ziet er heerlijk uit die paar dagen weg. Ik kan ook altijd zo genieten van de duinen en het strand. Die wind is alleen vaak zo verpestend!

Tessa | Raspberry & Ripped Jeans
    1 maart, 2015 at 09:51

Oh wauw! Het ziet er allemaal zo mooi en gezellig uit! Heerlijk even zo een paar dagen er tussenuit! Liefs

BySilke
    1 maart, 2015 at 10:03

Leuke foto’s heb je genomen! Ik ben altijd wat bang om te fotograferen op het strand, door al dat zand haha. Veel plezier op je high tea!

Rosanne
    1 maart, 2015 at 10:47

Aaahhhh strand <3 Liefde. Heel leuk om te zien! Volgens mij heb je genoten!

saskia
    1 maart, 2015 at 10:53

Heerlijk zo’n vakantie aan zee, ik ben afgelopen zomer na onze gewone vakantie met mijn moeder en mijn kids en mn neefje en nichtje nog naar schoorl geweest een weekje, heerlijk, ik word zo ontspannen van aan de zee zijn. Je hebt overigens echt prachtige foto’s gemaakt!! Ik kan daar ook zo van genieten! Gaan we wandelen in het bos dan gaat mijn camera mee om mooie plaatjes te schieten!

Anniek
      1 maart, 2015 at 18:15

Ah lekker zeg, bij zee kan je inderdaad echt even genieten van de natuur om je heen en nergens anders aan denken! En bedankt voor je lieve complimentje :)

Iris | Todayslipstick
    1 maart, 2015 at 12:51

Wat een leuke plog, lekker hoor op het strand wandelen!
    Liefs, Iris

Mirjam
    1 maart, 2015 at 12:56

Wat veel leuke foto’s heb je gemaakt! Losse thee ziet er inderdaad veel lekkerder uit. Bij de Jumbo hebben ze ook zulke zakjes, die zien er ook zo mooi uit altijd. Ik krijg nu ook zin om naar het strand te gaan!

Chinouk
    1 maart, 2015 at 13:16

Leuke foto’s heb je gemaakt! Mooie sjaal heb je trouwens, i like!

Andrea
    1 maart, 2015 at 13:27

Heerlijk zeg zo lekker uitwaaien langs het strand.

Eline
    1 maart, 2015 at 13:32

Wat een heerlijke mini vakantie. Je hebt echt super mooie foto’s gemaakt! Die blauwe pasta ziet er echt gek uit. Nog een fijne zondag.

Iris
    1 maart, 2015 at 14:11

Vakantie was voor mij helaas veel schoolwerk.

Nesrin
    1 maart, 2015 at 15:04

Heerlijke foto’s! Mooie sneeuwklokjes en de knetter pasta ben ik ook heel benieuwd naar. Ik zou niet zo snel een pot kopen maar wel willen proeven ;-)

Lifetimes
    1 maart, 2015 at 15:58

Wat een prachtige foto’s heb je dit weekend gemaakt. Vooral de foto op het strand met de sporen in het strand is echt heel gaaf. Echt zo’n foto waar je helemaal bij weg kan dromen.. Xx

Hillene
    1 maart, 2015 at 16:31

Super leuk, ziet er uit als een gezellige vakantie! Mooie foto’s heb je ook gemaakt (:

Jolien Geurts
    1 maart, 2015 at 17:59

Die foto’s zijn werkelijk prachtig en wat was de natuur daar mooi. Als ik een weekendje weg ben of met mijn ouders mee op vakantie ga, is dat voor mij altijd een kans om mijn fotografie skills op te krikken en van alles foto’s te nemen. Vaak lukt dat nog aardig ook.
    Wat had je daar veel verschillende soorten thee! Bij mij thuis is er hoogstens keuze uit drie Lipton smaakjes en wat blaadjes Chinese thee van mijn vaders’ collega. Ik zou eens een voorraad moeten opslaan.

Moniek
    1 maart, 2015 at 18:03

Ah ik ben gisteren ook even naar het strand geweest, zo fijn. Heel veel wind maar dan heb je juist nog meer het gevoel dat je uitgewaaid bent, haha. Dat tuinhuisje ziet er zo leuk uit!

Elsbet | La Vie Pure
    1 maart, 2015 at 18:41

Supergezellig, nu wil ik ook naar de zee!

Lies
    1 maart, 2015 at 19:52

Heel erg leuk om te zien! Ik vind die foto met de reiger erop ook zo mooi!

Kim
    1 maart, 2015 at 20:14

Wat een prachtige foto’s heb je gemaakt! Het ziet eruit als een heerlijke week ♡

Naomi
    1 maart, 2015 at 23:59

Wat een leuke foto’s! Ziet er echt heel erg mooi uit daar. En ik breng ook met veel plezier een bezoekje aan zee! Zo relaxed.

xx naomi @ Naomi in Wonderland

Susan
    2 maart, 2015 at 10:48

Wat een leuke plog! Leuk dat je ook bij de AH werkt!

Anniek
      2 maart, 2015 at 21:51

Dankjewel Susan! En ja, ik vermaak me wel bij de AH, best prima werk :)

Anna
    2 maart, 2015 at 16:43

Wat een leuke en gezellige foto’s! Die foto’s van het strand zijn super mooi <3

Cynthiiaa
    2 maart, 2015 at 21:43

Wow, dat klinkt wel als een heerlijke mini-vakantie dame! Hopelijk heb je goed kunnen ontspannen. :) Het ziet er echt verleidelijk uit, vooral de duinen, maar dit is ook het geschikte weer ervoor. Of de zon of juist een beetje stormachtige daagjes. Gezellig en je foto’s.. WAUW!

Stephanie
    2 maart, 2015 at 23:19

Wat een heerlijke vakantie! Lijkt me heerlijk om even te kunnen uitwaaien op het strand :). Al ben ik toch wel meer van de zomer i.p.v. de koudere dagen.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.